Delo na daljavo
  • Pravi primeri
    • A1
    • Adecco Adriatic
    • Delo
    • IBM Slovenija
    • Lek
    • Lidl Slovenija
    • Mbills
    • Microsoft Slovenija
    • NIL
    • PwC
    • Roche
    • Studio Moderna
    • S&T Slovenija
    • Trimo
  • Pravni pogledi
    • OP Avbreht, Zajc & partnerji
    • OP Bohl
    • PwC
  • Partnerji
  • Projekt

Employee Assistance Program.

IBM SLOVENIJA
Maja Stopajnik, izvršna direktorica poslovanja in financ
​Nevenka Oštarjaš, HR partner za področje CE regije

​1. Kako ste se v vašem podjetju lotili organizacije dela na daljavo?

Organizacija dela na daljavo ima v IBM-u kar precejšnjo zgodovino, saj smo od doma začeli delati že pred 17 leti. Takrat so bili začetki čisto drugačni kot danes, a če predstavim tri ključne dejavnike, tri ključna strateška področja, ki smo jih morali uskladiti, so le-ti sledeči: prvo področje je IT področje. Zaposlenim je potrebno zagotoviti varnostno in tehnično podprto delovno okolje. To so aplikacije, različna orodja, računalniki in pa tudi samo delovno okolje, ki ga imajo zaposleni doma. Vse to je usmerjeno v zagotavljanje in spodbujanje dobrih delovnih navad. 
​
Drugo področje je zakonodajni, pravni vidik. Potrebno je uskladiti dokumentacijo in pogodbe zaposlenih, ki delajo od doma. Tretje in najpomembnejše področje pa je vsak posameznik sam. Zagotoviti smo morali trajnostno razvijanje kulture dela od doma, sprejeti mentaliteto, da je delo od doma še vedno delo, ki temelji na zaupanju. Tukaj so ključnega pomena kompetence posameznikov kot so proaktivnost, samoiniciativnost in odgovornost vsakega posameznika. To je živ mehanizem in živ odnos, ki ga razvijamo še danes. ​

​2. Kaj ste naredili odlično, kaj pa bi lahko naredili bolje?

Izpostavila bi tri zadeve. Prva je, da smo zelo ponosni na naše zaposlene, saj so se odlično odrezali v situaciji, ki se je zgodila marca. Vsi smo ostali doma in delali od doma, kot da se ni nič zgodilo oz. ni bilo spremembe. Naši zaposleni so zelo ciljno usmerjeni in osebno odgovorni, zato so zadeve zelo dobro funkcionirale. Druga zadeva je, da naše globalno podjetje tehnološko že zelo dolgo funkcionira na način dela na daljavo, kar pomeni, da uporabljamo agilne metode dela in orodja, ki omogočajo delo na daljavo. Ta orodja so recimo Webex, Box, Strelo, Slack, Zoom … Imamo pa tudi platformo, ki ji pravimo 'Your Learning' platforma. To je platforma za učenje na daljavo, kjer si lahko zaposleni izbere kakršno koli izobraževanje, ki ga potrebuje ali ga zanima. 
Od marca dalje smo opazili, da zaposleni mnogo več posegajo po izobraževanjih, kot so čuječnost, mentalno zdravje, delo v oddaljenih ekipah, efektivna komunikacija, itd. Tretja zadeva, ki bi jo rada izpostavila, pa je, da so naši zaposleni zelo dobro vodili svoje ekipe, kjer so skrbeli za komunikacijo, za povezanost in pa motiviranost le-teh. Kaj bi lahko naredili bolje, sem vprašala naše zaposlene, ki so poudarili, da so pogrešali več komunikacije in obveščanja o trenutni situaciji. Več o trenutni situaciji bi si želeli slišati tudi na virtualnih skupnih sestankih celotnega podjetja.​

​3. Izpostavite en primer dobre prakse, na katerega ste v podjetju najbolj ponosni.

Za delo na daljavo bi lahko izpostavila več praks, a če moram izbrati eno, so to prakse, ki so oblikovane okoli orodij, ki jih imamo na voljo. Še vedno smo daleč, a sodelujemo in delamo skupaj. Teh orodij je več – orodja, ki avtomatsko beležijo prisotnost, orodja, ki nam omogočajo izobraževanja na daljavo, a bi tu izpostavila predvsem naš program, ki se imenuje 'Employee Assistance Program'. To je program, ki vsem našim zaposlenim in njihovim družinskim članom omogoča brezplačno, anonimno sodelovanje oz. klic v sili, kadar ga potrebujejo. 
Gre za program, ki je usmerjen v zagotavljanje dobrobiti posameznikov. Ko se znajdejo v kritičnih ali problematičnih situacijah, tudi v zasebnem življenju, imajo možnost, da anonimno pokličejo medicinske strokovnjake in dobijo neke vrste psihološko obravnavo po telefonu ali preko aplikacije ali preko Webex klica. Program je brezplačen za vse in je na voljo ne samo našim zaposlenim, ampak tudi njihovim družinskim članom. Mislim, da je bilo v situaciji, kot je bila korona, to ključno, da smo posameznikom omogočili tudi skrb za njihovo mentalno zdravje.​

4. S kakšnimi izzivi se soočate pri vzpostavitvi kakovostne prakse dela na daljavo?

Naši izzivi, s katerimi s soočamo, so tehnične narave. Izzivi, ki jih opažamo pri zaposlenih, so, kdaj pričnejo z delom in kdaj končajo z delom, torej 'work-life balance'. 
Izziv, ki ga še vedno vidimo, je tudi empatija naših vodij, tukaj imamo še možnosti za izboljšave. Pomembno je, da vodje z empatijo pomagajo svojim sodelavcem pri skrbi za fizično in mentalno zdravje.​

5. ​Kakšen je vaš pogled na prihodnost dela na daljavo v vašem podjetju in širše?

Delo na daljavo je danes že tukaj. Dejansko delo na daljavo danes prakticira približno 80 % zaposlenih v IBM-u po vsem svetu. V IBM Slovenija pa je ta populacija 100 %, saj je delo na daljavo omogočeno vsem. Delo na daljavo morda res ni primerno za vse poklice, a menim, da bo, glede na to, da danes globalno sodelujemo s tako velikimi ekipami, trend vedno večji in da se bo delo na daljavo definitivno širilo oz. povečevalo. 
Govorim o pozitivnem trendu dela na daljavo. Vsekakor bi pa izpostavila, da mora biti delo na daljavo podprto tudi s strani zakonodaje in potrebno je, da tudi zakonodaja na slovenskem trgu omogoči delo na daljavo. S tem bodo lahko ljudje v Sloveniji, ki iščejo zaposlitev, aktivno oz. konkurenčno konkurirali vsem ostalim, ne glede na to, ali je to evropski ali svetovni trg.​
IBM SLOVENIJA

Kako pa vi delate na daljavo?

Če bi radi predstavili dobre prakse dela na daljavo iz vašega podjetja ali organizacije, nam pišite. Veseli bomo vaših zgodb.
PIŠITE NAM
Picture
Ameriška gospodarska zbornica
Dunajska cesta 156, 1000 Ljubljana
T: +386 8 205 13 50
​E: office@amcham.si
Matična številka: 1446550000
ID za DDV: SI29459036
IBAN: SI56 2900 0005 9808 893
BIC: BACXSI22
Ameriška gospodarska zbornica je pod številko 2019/39800 vpisana v sodni register pri Okrožnem sodišču v Ljubljani od 9. 9. 1999.
Picture
2020 © AmCham Slovenija. Vse pravice pridržane. All rights reserved.
  • Pravi primeri
    • A1
    • Adecco Adriatic
    • Delo
    • IBM Slovenija
    • Lek
    • Lidl Slovenija
    • Mbills
    • Microsoft Slovenija
    • NIL
    • PwC
    • Roche
    • Studio Moderna
    • S&T Slovenija
    • Trimo
  • Pravni pogledi
    • OP Avbreht, Zajc & partnerji
    • OP Bohl
    • PwC
  • Partnerji
  • Projekt