Delo na daljavo
  • Pravi primeri
    • A1
    • Adecco Adriatic
    • Delo
    • IBM Slovenija
    • Lek
    • Lidl Slovenija
    • Mbills
    • Microsoft Slovenija
    • NIL
    • PwC
    • Roche
    • Studio Moderna
    • S&T Slovenija
    • Trimo
  • Pravni pogledi
    • OP Avbreht, Zajc & partnerji
    • OP Bohl
    • PwC
  • Partnerji
  • Projekt

Zaupanje.

MBILLS
Primož Zupan, direktor

​1. Kako ste se v vašem podjetju lotili organizacije dela na daljavo?

Organizacija dela na daljavo v mBills je vpisana v naš DNA od leta 2015, odkar obstajamo kot fintech start-up. Razvili smo se iz podjetja Halcom, ki je IT podjetje in IT podjetjem so te prakse zelo blizu. Kako to izgleda v praksi? Na eni strani imamo tehnično infrastrukturo, zaposleni imajo prenosne računalnike, imamo enotno evidenco, v katero vpisujemo prisotnost. 
Ko pride do situacije, ko je treba nekomu zaradi osebne okoliščine ali zasebne obveznosti, ki se je nenadno pojavila, ali pa se ne počuti dobro, a še vseeno verjame, da lahko nekaj doprinese, zaprosi za možnost dela od doma in jo kot direktor potrdim. Zaposleni potem izpiše poročilo o stvareh, ki jih je opravil. Ključno pa je to, da štejejo rezultati in zelo sem vesel, da smo v vseh teh letih skupaj zbrali ekipo, na katero lahko stavimo vse in bi zanjo dal roko v ogenj.

​2. Kaj ste naredili odlično, kaj pa bi lahko naredili bolje?

Pri organizaciji dela na daljavo v mBills nam je odlično uspelo, da smo še bolj poglobili medsebojno zaupanje. Ne samo v obliki tedenskih srečanj, ki smo jih v času korone iz fizične oblike v enakem časovnem obdobju preselili v Teamse, ampak smo poglobili tudi zaupanje. Sodelavci se med seboj ne želijo pustiti na cedilu, če se zavežejo, da bodo nalogo naredili, se potrudijo, da to nalogo res tudi izvedejo, in da kljub temu, da je pri delu od doma kdaj bolj razpršen tudi privatni urnik, določene aktivnosti opravijo. S temi delovnimi aktivnostmi so bili rezultati vedno doseženi. Odlično se mi zdi tudi to, da smo se v času korone vsak petek samoiniciativno družili preko Teamsov na tako imenovanem pivu ob petkih. 
To kaže, da nam je uspelo v teh razmerah splesti ne samo odnosa med sodelavci, ampak tudi prijateljstvo.  Drugo, kar bi lahko naredili še boljše, je povezano s slovensko zakonodajo. Slovenska zakonodaja se mi zdi preveč toga in preveč zahtevna, zato bi morali narediti še kakšen ukrep več. V birokratskem smislu nikoli ni dovolj dokumentov in papirjev za takšne stvari in mogoče bi lahko tukaj še več in še boljše naredili, čeprav verjamem, da imamo kot IT podjetje z vsemi varnimi bazami in zaščitenimi povezavami to že zdaj na zelo visoki ravni. Dopuščam pa možnost, da bi se tukaj dalo še marsikaj narediti, da bi ustrezali še kakšnemu pod členu kakšnega pravilnika.

​3. Izpostavite en primer dobre prakse, na katerega ste v podjetju najbolj ponosni.

Najbolj sem ponosen na svojo ekipo, da smo tudi z obliko dela na domu sposobni rešiti marsikatero težavo. Kot primer bi izpostavil incident, ki se je zgodil junija letos, ravno na državni praznik, in nas je vse doletel nepričakovano. Za kaj je šlo? Podjetje Wirecard v Veliki Britaniji je dobilo prepoved poslovanja in zato so prenehale delovati mBills Mastercard kartice, ki jih je izdajalo omenjeno podjetje. Ker je bil ravno ta dan državni praznik in smo si za podaljšan vikend vzeli kolektivni dopust, smo se morali zelo hitro prešteti, dobiti skupaj in se preko Teamsov povezati v nujni klic. Ključna sestavina, ki nam je pomagala premagati ta izziv, je bilo zaupanje. 
Ne govorim samo o zaupanju med nami kot sodelavci, gre za garancijo, da veš, da bo sodelavec, ki ima v tem velikem projektu nekaj za narediti v zelo kratkem času, to zagotovo opravil. Zato tudi sam svoje delo opraviš bolje. To zaupanje smo upravičili tudi do nadzornega sveta, ki se je moral v zelo kratkem času sestati na izredni seji in potrditi ključne odločitve. Rezultat tega je, da smo v štirih dneh nadomestili vse kartice, ki jih je prej izdajal Wirecard v Veliki Britaniji, z našimi lastnimi mBills Mastercard karticami. To smo v kratkem času skomunicirali tudi do uporabnikov in uporabniki so to prepoznali kot veliko prednost.

4. S kakšnimi izzivi se soočate pri vzpostavitvi kakovostne prakse dela na daljavo?

Izzivi, s katerimi se soočamo pri delu na daljavo, so večplastni. Nekateri so tehnološke narave, drugi so organizacijske narave, tretji so regulatorne narave. Pri tehničnih izzivih je ključnega pomena to, da že takoj eliminiraš vse tehnične faktorje, se pravi, da zaposlenim ne dajemo stacionarnih računalnikov, ampak jim zagotovimo prenosnike. Za zagotovitev varne povezave uporabljamo digitalna potrdila, ki jih izdaja Halcom. Vzpostavljamo varno povezavo do varnih omrežij, tudi zato, ker so v finančni industriji to ključne sestavine, da preprečujemo vse možne vdore in napade. Druga vrsta izzivov so organizacijski, saj ima zaposleni, ki je na delu od doma, tudi svoje zasebne obveznosti, in je treba tudi otroke, ki so zboleli, oskrbeti. Sploh v času korone je bilo to turbulentno stanje. Ključno pri tem je, da se lahko bodisi s svojimi sodelavci, bodisi s svojimi strankami, dobavitelji, ujameš ob istih urah. Če imaš kdaj opravka z drugimi kontinenti in drugimi časovnimi pasovi, pa je to še dodaten izziv. 
Ugotovili smo, da je najlažje, da ne komuniciramo po elektronski pošti, ampak da avtomatsko pošljemo termin v koledar in se koledar nastavi na pravi čas vsem, ko jih potrebujejo. Tretja stvar je pa regulatorna. V preteklosti sem delal tudi kot šef kabineta ministra za delo in spet bi izpostavil zaupanje. Če zaupanja ni, lahko imamo tisoč določil in še vedno ne bomo prišli na cilj. Vidim, da je zakonodaja pri nas takšna ravno zato, ker prevladuje pomanjkanje zaupanja do zaposlenih v javni upravi in se to preslika tudi na gospodarstvo. Mi smo ekipa, za katero bi dal roko v ogenj, in smo imeli že več situacij, kjer so pokazali, da je upravičeno, da lahko dam zanje roko v ogenj. Manj kot imamo predpisov, bolj smo učinkoviti, bolj smo ciljno usmerjeni in damo vse od sebe. Ključno je, da je na koncu dneva zadovoljen naš uporabnik, storitev pa kvalitetna in varna.

​5. Kakšen je vaš pogled na prihodnost dela na daljavo v vašem podjetju in širše?

Moj osebni pogled na prihodnost dela je, da se ta veja ali oblika dela še razvija in še ni dosegla svojega maksimuma. Uspeh dela na daljavo je odvisen, kot sem že prej rekel, od zaupanja. Z večjo stopnjo zaupanja bo potrebnih manj pravil, hkrati pa stopijo v ospredje tiste stvari, ki na koncu štejejo, to pa so rezultati. Verjamem, da je danes že mnogo tehnoloških rešitev, ki omogočajo enostavno evidentiranje, in so na voljo tudi za vse tiste, ki imajo potrebo po dodatnem kontroliranju svojih sodelavcev. Jaz osebno se ne želim iti mikromenedžiranja in ne bi gledal vsakemu pod prste, saj če je cilj dosežen in če so opravljene vse naloge, ki so za to potrebne. Ne vidim razloga, da bi se spuščal v podrobnosti, kdaj, ob kateri uri, si je nekdo vzel pavzo in kdaj, ob kateri uri, je delal na določeni nalogi, če vemo, do kdaj mora biti naloga zaključena. 
Verjamem tudi, da bo zaradi omejitev, ki so se pojavile zaradi karantene ob koronavirusu, delo od doma postalo še bolj pomembno. Tudi prostorske kapacitete v podjetjih niso zasnovane na način, da bi lahko zagotavljali dovolj varnostne razdalje v bolj številčnih kolektivih. Vidim priložnost, da se delo od doma še dodatno izkoristi kot prednost, da ni potrebno najemati dodatnih poslovnih površin, in hkrati talentiranim, sposobnim posameznikom omogočimo, da postajajo gospodarji svojega časa ter si uredijo svoje osebne in službene obveznosti v ravnovesju, ki jim najbolj ustreza.
MBILLS

Kako pa vi delate na daljavo?

Če bi radi predstavili dobre prakse dela na daljavo iz vašega podjetja ali organizacije, nam pišite. Veseli bomo vaših zgodb.
PIŠITE NAM
Picture
Ameriška gospodarska zbornica
Dunajska cesta 156, 1000 Ljubljana
T: +386 8 205 13 50
​E: office@amcham.si
Matična številka: 1446550000
ID za DDV: SI29459036
IBAN: SI56 2900 0005 9808 893
BIC: BACXSI22
Ameriška gospodarska zbornica je pod številko 2019/39800 vpisana v sodni register pri Okrožnem sodišču v Ljubljani od 9. 9. 1999.
Picture
2020 © AmCham Slovenija. Vse pravice pridržane. All rights reserved.
  • Pravi primeri
    • A1
    • Adecco Adriatic
    • Delo
    • IBM Slovenija
    • Lek
    • Lidl Slovenija
    • Mbills
    • Microsoft Slovenija
    • NIL
    • PwC
    • Roche
    • Studio Moderna
    • S&T Slovenija
    • Trimo
  • Pravni pogledi
    • OP Avbreht, Zajc & partnerji
    • OP Bohl
    • PwC
  • Partnerji
  • Projekt